کلینیک تخصصی کاشت مو ایران هیر | کاشت ابرو و ترمیم مو

کلینیک تخصصی کاشت مو ایران هیر | کاشت ابرو و ترمیم مو

کلینیک تخصصی کاشت مو ایران هیر | کاشت ابرو و ترمیم مو

کلینیک تخصصی کاشت مو ایران هیر | کاشت ابرو و ترمیم مو

  • ۰
  • ۰

کاشت ابروی طبیعی

کاشت ابروی طبیعی

امروزه محبوبیت کاشت ابرو در سطح جهان، بخصوص نزد خانم ها در حال افزایش است و با وجود معضل ریزش ابرو که بدلایل متعددی مانند تغذیه نامناسب، بیماری های پوستی، استرس ، شیمی درمانی و غیره بوجود می آید، بسیاری از مردم می خواهند که موهای این ناحیه از صورت خود را ترمیم کنند چرا که داشتن ابروهای زیبا علاوه بر زیباتر نشان دادن چهره فرد، می تواند موجب تقویت اعتماد به نفس وی بخصوص در خانمها شود. از این رو بسیاری جهت درمان به کلینیک کاشت ابرو مراجعه می کنند. ما در کلینیک ایده آل، روش کاشت ابرو FUE  را با استفاده از بهترین تیم پزشکی،  تجهیزات درجه یک، تجربیات بلند مدت خود و همچنین جدیدترین فن آوری های این علم  عرضه می کنیم. از طرف دیگر در سال های اخیر در کنار افزایش تمایل به عمل های زیبایی مانند کاشت ابروی طبیعی و یا پیوند و ترمیم ابرو ، شاهد افزایش تمایل به داشتن ابروهای بزرگ و نسبتا پرپشت نزد زنان و حتی مردان ، نیز بوده و طبیعتا این امر موجب افزایش مراجعه افرادی که علاقه مند به جراحی های کاشت ابرو و مژه هستند، شده است.

ممکن است که این پرسش برای شما پیش بیاید که آیا داشتن ابروهای پرپشت، زیبا و خوش ترکیب لازم است و در صورتی که فردی چنین باشد آیا دیگران اصلا به این مسئله اهمیتی می دهند؟ پاسخ ما مثبت است چرا که در حقیقت داشتن ابروهای کم پشت یا نداشتن موی ابرو متاسفانه موجب جلب توجه افراد به چهره آن شخص می شود و آن فرد نیز با آگاهی از این مسئله ممکن است به مرور زمان از این مسئله دچار ناراحتی یا حتی افسردگی شود (به ویژه در میان خانمها). اما نگران نباشید چون با رشد علم پزشکی امروزه بسیاری از این گونه مشکلات و عوارض به آسانی درمان می شوند. ما از تکنیک ها و شیوه های جدید و کاملا موثر کاشت ابرو جهت برطرف نمودن مشکل ریزش مو های ناحیه ابرو استفاده می کنیم. پیوند ابرو یا ترمیم نواحی کوچکی از ناحیه ابرو شیوه ای بسیار موثر و مناسب برای کسانی است که به دلایل مختلفی از قبیل: ابرو برداشتن نامناسب، جای زخم و یا عوامل ژنتیکی دچار ریزش موی ابرو شده اند. در پیوند موی ابرو معمولا مقداری از موهای بالای گوش ها برداشته و سپس در محل ابرو ها کاشت و پیوند زده می شود. لطفا در نظر داشته باشید که کاشت ابروی طبیعی باید به وسیله یک متخصص مجرب انجام شود و زمان تقریبی این عمل هم معمولا بین 2 تا 4 ساعت طول می کشد.

این نکته نیز بسیار مهم است که بدانید این عمل در واقع یک روش هنرمندانه است و در این روش پزشک و یا تیم پزشکی جراح، پیش از آغاز ترمیم ابرو اقدام به طراحی ابرو به طور مجزا برپایه عوامل مهم و فاکتورهایی از قبیل: نوع چهره فرد، ویژگی های ظاهری صورت و بخصوص نتایجی که بنا به سلقیه شخصی خواهان آن هستید، می کنند. ضمنا چند عامل مهم و اساسی در این میان وجود دارد که یک متخصص کاشت ابرو باید به آنها توجه کند از جمله: نوع قوس ابروها، ضخامت مناسب مو، فاصله بین ابروها و همچنین طول ابرو که جهت درمان در نظر گرفته می شوند.

مراحل کاشت ابرو

هنگام جراحی کاشت ابرو طبیعی به روش FUE، ابتدا ناحیه اهدا کننده مو را آماده می کنند که همانطور که پیشتر اشاره شد، معمولا برای پیوند ابرو، از پشت گوش ها استفاده می شود. در اولین قدم برای عمل، موها به دقت توسط پزشک متخصص از ناحیه اهدا کننده برداشته شده و هر دفعه یک فولیکول به ابروها جهت کاشت، انتقال داده می شود. در طول این عمل که تحت بی هوشی موضعی انجام می شود، بیماربه راحتی به خواب رفته و هیچ دردی را احساس نمی کند.

تا اینجا به خلاصه ای از مراحل کاشت موی ابرو پرداختیم. البته هنوز هم مطالب بیشتری جهت آگاهی شما در مورد روش های جراحی ترمیم ابرو وجود دارند که موجب می شود . این نکته مهم را هم به یاد داشته باشید که جراحی کاشت کاشت ابرو و مژه عمل پیچیده و چندان سختی نیست. بطور خلاصه می توان گفت که عمل کاشت ابرو برداشت فولیکول های مو از یک ناحیه اهدا کننده و سپس کاشت و پیوند زدن آنها در ناحیه ابرو است و تیم پزشک کاشت مو هم اینکار را بر اساس طرحی که بیمار از قبل انتخاب کرده، برای او انجام می دهد و هر موی پیوند زده شده در یک زمان و با زاویه مناسب در محل جدید قرار داده می شود. موها هم دقیقا شبیه شیوه رشد موی ابرو، کاشت می شوند تا ابرو ظاهری کاملا طبیعی پیدا کند. در این عمل جراحی کاشت ابرو، هر فولیکول مو با سوزن های مخصوص پیوند کاشت می شوند تا میکروگرافت های بدست آمده از ناحیه اهدا شده به درستی در ناحیه ابروی شما ثابت بمانند. نکته دیگر هم این است که در هنگام برداشت مو از ناحیه اهدا کننده، موها باید به واحدهای فولیکوی جدا از هم تقسیم و از طرفه دیگر هر گونه چربی یا پوست اضافی توسط پزشک جراح جدا می شوند. زمانی که درمان شما در کلینیک کاشت ابرو، انجام شد، موی کاشت شده به صورت طبیعی رشد کرده و همچنان می توانید زیرابرو هایتان را بردارید، به ابروهایتان شکل داده و حتی آنها را با خیال راحت کوتاه کنید، زیرا ابروهای کاشته شده جدید دقیقا مانند ابروهای طبیعی شما هستند و پس از عمل زیبایی این را احساس خواهید کرد و مسلما از داشتن ابروهای زیبا شادمان خواهید شد. از طرف دیگر انجام کارهایی مانند جدا کردن، براق کردن و حتی بندکشی ابرو های پیوند زده شده تاثیرخاصی بر وضعیت فولیکول نداشته، موهای ابرو دوباره رشد کرده و از این لحاظ هیچ مشکلی پیش نمی آید. در سالهای اخیر، کاشت ابرو به روش واحد فولیکولی  بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. اما با این وجود، در مجموع می توان گفت که جراحان کاشت ابرو امروزه از روش های مختلفی از قبیل ( کاشت ابرو به روش FUE و کاشت ابرو به روش FUT) استفاده می کنند.

دستور العمل کاشت ابرو

اگر با روش های کاشت موی طبیعی سر آشنا باشید، حتما می دانید که انواع روش کاشت ابرو هم تا حدودی شبیه آن است. مرحله اول طراحی ابرو است. بهتر است طراحی با توجه به نظر بیمار و مشاوره متخصص کاشت ابرو صورت بگیرد. بسیاری از کلینیک های کاشت ابرو حین عمل از دستگاه Wand استفاده می کنند (دستگاهی که هرگونه درد را کاهش می دهد) اما استفاده از این دستگاه حین کاشت ابرو راحت نیست.

موهایی که قرار است اهدا شوند معمولا از پشت سر گرفته می شوند، که هم روش FUE و هم در روش نوار FUT مرسوم می باشد. بسته به هدف بیمار از کاشت ابرو، نژاد و مدلی که می خواهد، روش عمل تعیین می شود.در حین کاشت ابرو طبیعی باید به مکان رشد مو دقت کرد زیرا از این طریق می توان زاویه و میزان رشد مو را تعیین نمود. زمانی که موهای پیوندی زیر میکروسکوپ آماده عمل شدند، متخصص مکان های گیرنده را ایجاد خواهد کرد و سپس جهت و زاویه رشد ابرو را تعیین خواهد کرد.سپس موهای پیوندی در مکان های آماده شده وارد می گردند و روند پروسه کاشت ابرو طبیعی توسط متخصص نظارت می شود.هدف از نظارت کاشت ابرو این است که مشخص شود آیا پروسه در راستای مشخص شده اجرا می شود یا خیر و نیز میزان تراکم ابروها را بررسی می نماید. پروسه تا زمانی که بهترین حالت برای ابرو ایجاد نشود متوقف نخواهد شد. بسته به اینکه چه تعداد ابرو کاشته شود، پروسه کاشت ابرو معمولا 4 ساعت به طول می انجامد.انتظار می رود پوسته نازک ایجاد شده در اطراف هر مو کاشته شده و مقداری قرمزی حاصل از عمل تا 5 روز بعد باقی بماند و پس از آن کمی صورتی رنگ می شود و می توان آن را با آرایش کردن پنهان نمود. ممکن است در موارد نادری کمی خون مردگی و تورم به مدت 3 روز در اطراف چشم برای برخی بیماران مشاهده شود.در صورتی که از بخیه در کاشت ابرو استفاده شود جای آن پس از چند هفته از بین می رود ولی جای زخم باقی می ماند، اما اگر از روش FUE در کاشت ابرو استفاده شود هیچگونه جای زخم خطی باقی نمی ماند و نیازی به بخیه نمی باشد,در طول هفته دوم و سوم، ابرو بسیار زیبا به نظر می رسد دلیل آن این است که هنوز ابرو کاشته شده پر است و ریزشی صورت نگرفته است. در واقع موی کاشته شده 2 تا 3 هفته بعد می ریزد و سپس رشد دوباره تا 4 ماه پس از آن ادامه خواهد داشت. تا حدود 6 ماه ابرو متراکم تر و متراکم تر خواهد شد. به دلیل اینکه موهای دهنده از پوست سر گرفته شده اند باید آن را به مدت 10 الی 14 روز هدایت کرد و گاهی مواقع در صورت نیاز مقداری تمیز کردن لازم دارد. چرخه رشد دوباره پس از کاشت ابرو 6 الی 8 هفته به طول می انجامد,ریسک کمی در کاشت ابرو وجود دارد با اینحال ممکن است مدت زمان صورتی بودن ناحیه کاشت طولانی شود، یا ابروی کاشته شده رشد ضعیفی داشته باشد یا ممکن است ابرو از جهتی که قرار بوده در آن رشد کند منحرف شود یا حتی تراکم بیش از حد در آن قسمت داشته باشد. بهتر است در صورت مشاهده این موارد به متخصص کاشت ابروی خود مراجعه کنید.

کاشت ابروی طبیعی

هزینه تقریبی کاشت ابرو چقدر است؟

در مورد قیمت کاشت ابرو هم که بسیاری علاقه مندند بدانند بر چه اساسی و اصولا چگونه تعیین می شود، می توان گفت که این امر وابسته به معیارهای مختلفی است از جمله چگونگی عمل و تکنیک های بکار رفته توسط پزشک کاشت ابرو، تجربه شخصی وی در این گونه عمل ها، هزینه های کلینیک از قبیل قیمت دستگاه ها و تجهیزات مورد استفاده، تعداد فولیکول های بکار رفته و غیره.

اما به طور کلی  هزینه کاشت ابرو براساس چندین فاکتور تعیین می شود که عبارتند از:

1- مهارت و تخصص پزشک

پزشکانی که در امر کاشت ابرو طبیعی مهارت کافی دارند و می توانند به خوبی زاویه کاشت موهای ابرو را مشخص کنند، نتیجه کار آنها طبیعی تر است و در پایان هم رضایت بیمار حاصل می شود. طبیعتا این پزشکان در مقابل کاری که انجام می دهند، هزینه بیشتری دریافت می کنند، زیرا برای کسب مهارت و تخصص زمان و هزینه بیشتری را صرف کرده اند. همچنین این دسته از پزشکان تجربه بیشتری داشته و می توانند مطابق با میل بیمار ابروها را طراحی و بکارند.

2-کلینیککاشت ابرو

این روزها تجهیزات پزشکی به تمامی شهرستانها نیز رفته است. در بیشتر شهرهای بزرگ کشور نیز ابروی طبیعی کاشته می شود. اما هزینه های آنها به طور یکسان محاسبه نمی شود. در شهر تهران به دلیل هزینه بالای اجاره ساختمان کلینیک و همچنین عوارض شهرداری و مالیات هزینه های بیشتری برای کاشت ابروی طبیعی در کاشت ابرو در شیراز و مشهد یافت می شود. همچنین محل کاشت ابرو نیز تاثیر زیادی در هزینه ها دارد. هزینه کاشت ابرو در کلینیک هایی که در بهترین مراکز شهری و در مکان های پررفت و آمد هستند، بیشتر محاسبه می شود.

3- سابقه پزشک کاشت ابرو

کلینیک هایی که سابقه بیشتری در کاشت ابرو دارند، هزینه های بیشتری نیز دریافت می کنند. پزشکان این کلینیک ها به دلیل خوشنام بودن در میان مراجعین و همچنین سابقه طولانی که در کاشت ابروی طبیعی دارند، طبیعتا هزینه بیشتری دریافت می کنند. بیمارانی که به این کلینیک ها مراجعه می کنند، با متخصص کاشت ابرو مشورت می کنند تا از نتیجه کار رضایت بیشتری دارند.

4-هزینه پرسنل و کارکنان کلینیک

در زمان کاشت ابرو تنها پزشک نیست که برای پیوند ابرو آماده به کار می شود. بلکه در کنار او پرسنل دیگری نیز مشغول به فعالیت هستند که حقوق و دستمزد آنها نیز با کاشت ابرو تامین می شود. بنابراین پزشک میزانی از هزینه های دریافتی را برای پرداخت حقوق کارکنان کلینیک در نظر می گیرد.

5-تجهیزات و دستگاه کاشت ابرو

در کلینیک هایی که از تجهیزات و دستگاه های پیشرفته و استاندارد استفاده می شود، نتیجه نهایی بهتر است. تهیه این تجهیزات و دستگاه ها کاشت ابرو نیازمند صرف سرمایه زیادی دارد. در کلینک هایی که از پیشرفته ترین دستگاه های روز دنیا استفاده می شود، هزینه کاشت ابروی طبیعی را بیشتر محاسبه می کنند.

این نکته را هم طبیعتا می دانید که هر چه پزشک معالج و تیم همکار او با سابقه تر و حرفه ای تر باشند، معمولا هزینه بیشتری را طلب می کنند ولی در کنار همه اینها مهم ترین عامل نتیجه نهایی است که اهمیت زیادی دارد و در درجه اول باید در نظر گرفته شود چون سلامتی و زیبایی برای هر فردی باید در اولویت باشد. لذا هزینه ای که در این میان پرداخت می شود، در برابر آنچه که برای یک عمر بدست می آورید، شاید چندان اهمیت نداشته باشد.

عوارض جانبی کاشت ابرو

عموما پیوند ابرو اگر توسط پزشک متخصص و با تجربه صورت بگیرد، هیچ گونه عوارض جانبی نخواهد داشت و شما نباید نگران پیش آمدن هیچ گونه مشکلی باشید. ممکن است عوارض کم و عمدتا ناچیزی از قبیل: ایجاد خارش در محل ابروها، یا کمی تورم و التهاب بوجود بیاید که در بیان بهتر اصلا جای نگرانی نیست و اگر به درستی از موهای پیوند زده شده ابروها مراقبت درستی صورت گیرد، ظرف یک یا دو شبانه روز این مشکلات هم به سرعت برطرف می شوند.

اما به طور کلی عوارض جانبی کاشت ابرو به شرح زیر می باشد

1- موها و گرافت هایی که برای ناحیه ابرو انتخاب می شوند، از مناطقی غیر از ابرو برداشته می شوند. در بیشتر مواقع آن را از قسمت های پشت گوش انتخاب می کنند. همین جابجایی گرافت موجب می شود تا قدرت رشد آنها کمتر شود. با این وجود بیمار می تواند مدت زمانی بین 6 تا 9 ماه را صبر کند تا رویش ابروها مشخص شود. در صورتی که نتیجه دلخواه نباشد، می توان مجدد برای کاشت اقدام کرد.

2- در خانم های باردار بهتر است کاشت ابرو پس از زایمان انجام شود. استفاده از مواد بی حسی موضعی که در ناحیه ابرو استفاده می شود، ممکن است برای جنین خطرناک باشد. هر چند در این مورد نظر قطعی وجود ندارد.

3- کاشت ابرو در بانوان شباهت زیادی به کاشت مو دارد. در این روش نیز فولیکول های دارای یک یا دو گرافت استفاده و سپس سوراخ هایی ظریف کوچک در ناحیه ابرو ایجاد می شود. این سوراخ ها به حدی کوچک هستند که بعد از مرحله کاشت مشخص نخواهند بود. البته بعد از کاشت ممکن است مقداری تورم و کبودی در ناحیه چشم بوجود آید که با کمپرس گرم پس از چند روز درمان می شود و جای نگرانی نیست.

4-اگر احیانا خارش در ناحیه مورد نظر کمی زیاد باشد، برخی از متخصصین کاشت ابرو جهت برطرف کردن خارش در ناحیه پیوند زده شده ابروها، پماد تجویز می کنند تا بیمار با مالیدن آن بر روی ناحیه کمتر احساس خارش کرده و مجبور به خاراندن نشود.

این حقیقت غیر قابل انکار است که هرچند شما چشم های زیبایی داشته باشید اما اگر ابرو و مژه های شما نامرتب و به هم ریخته یا کم پشت باشد زیبایی آنها دیده نخواهند شد. مهمترین عامل زیبایی چشم های یک شخص ابروهای زیبا و مرتب می باشد، داشتن ابروهای شکیل و بلند و پرپشت یکی از آیتم های اصلی زیبایی در چهره است.

  • ۹۷/۰۴/۰۳
  • داریوش حقیقی

نظرات (۱)

کاشت ابروی طبیعی خیلی به زیبایی چهره من کمک کرد و من از این بابت از هلیا ممنونم 

من کاشت ابرو طبیعی در تهران انجام دادم 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی